Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dojazd przez Serbię - informacje i pytania dot. trasy [2018]
(07-10-2018, 13:16:12)Masodi napisał(a): Sezon się zakończył a my tradycyjnie ruszamy do BG na przedłużenie ładnej pogody... W najbliższy piątek tradycyjnie samochodem w dwa dni do Petrich.
Zwracam się do wszystkich o mozliwe aktualne informacje nt trasy.
Tradycyjna trasa: w polsce gdzie się da to A1, w Żorach na Skoczów i Cieszyn,

Zupełnie niepotrzebne kombinacje z tymi Żorami, Cieszynem itp.
Sugeruję 2 alternatywy
- Zamiast A1 wschodnia obwodnica GOP (S1) i dalej S1/DK1 do Zwardonia; tam w zależności od pory dnia i korków D3 i do Ziliny albo Skalite-Oscadnica i wyjazd za Cadcą na trasę; skrót przez Oscadnicę podobno ma nowy asfalt Wink
- jeśli jednak A1 to nie zjeżdżać i kontynuować czeską D1; UWAGA - nastawić nawigację na trasę do Bytcy (SK) na "bez opłat" i kosztem 10 minut ominąć płatny odcinek dogi 56 do Frydka; w Bytcy wjazd na słowacką D1

Cytat:dalej Cadca, Zilina, Trnava (winietka kupiona internetowo), tu skręcamy w strone Komarno gdzie spimy w A7. Drugi dzień: Budapeszt (winietka kupiona internetowo), granica wybrana na miejscu, Belgrad, Nis, Sofia, Petrich.
Tym razem wymysliłem lekką modyfikacje na odcinku Trnava-Komarno. Mam zamiar zjechać z  R1 na Galante i w Sali pojechać podrzędną drogą 573 do Komarno. Zawsze jechaliśmy z drugiej strony jeziorka przez Soporne do Sali, potem na Nove Zamki i Komarno.

Jakieś sugestie, info o aktualnych zmianach mile widziane  Smile
Drogę 573 w Słowacji polecam. To IMO najlepsza trasa do Komarna, wg nawigacji też najszybsza.
Po drodze we Vlcanach można zjeść w Białym Wilku Wink
Odpowiedz
No to wybralesz fajna pogoda - bułgarskie ciganskie lato Smile
Polecam z Petricz pojechać nad morze biale- rzut beretem.
AM "Struma" odczynek LOT 3.3 Kresna-Damianica już prawie gotowy, ale dopiero będzie podlączenia z E-79, tak że za rok skorzystacie !
To samo dotyczy odczynka 3.1.1 wezel Blagoevgrad-Blagoevgrad-poludnie.
"In vino veritas, in aqua sanitas"
Odpowiedz
My zawsze jechaliśmy przez Neded / Koralovo i bylo ok. Myślę ze powyższy skrót będzie bardziej właściwy jak oddadzą nowy most w Komarnie.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Marcin
Odpowiedz
Cytat:Zupełnie niepotrzebne kombinacje z tymi Żorami, Cieszynem itp.
Sugeruję 2 alternatywy
- Zamiast A1 wschodnia obwodnica GOP (S1) i dalej S1/DK1 do Zwardonia; tam w zależności od pory dnia i korków D3 i do Ziliny albo Skalite-Oscadnica i wyjazd za Cadcą na trasę; skrót przez Oscadnicę podobno ma nowy asfalt [Obrazek: wink.png]
- jeśli jednak A1 to nie zjeżdżać i kontynuować czeską D1; UWAGA - nastawić nawigację na trasę do Bytcy (SK) na "bez opłat" i kosztem 10 minut ominąć płatny odcinek dogi 56 do Frydka; w Bytcy wjazd na słowacką D1

Dzięki Slavekk za podpowiedzi.
Na podstawie własnych przejazdów nie będę korzystał z S1/DK1 dopóki nie wybudują przynajmniej przedłużenia S1 z Tychów do BB. Za dużo tam przy nawet niedużym ruchu świateł i korków przy nich.

Bardzo fajnie brzmi wariant D1, Frydek do Bytcy. Dlatego tu mam kilka pytań. Gdzie na końcu A1 można jeszcze nalać za polskie pieniądze? Trzeba zjechać z autostrady?

A ważniejsze: z tych kilkudziesięciu km od czeskiej D1 do słowackiej D1 w Butcy to drogi jednopasmowe? Jakie jest tam natężenie ruchu, porównując w drogą około Cadcy? Czy przeskok od Ostravy do Frydek to ciągłe skrzyżowania, światła i ograniczenie do 50km/h? Czy odcinek w pobliżu granicy CZ/SK jest pełe zakrętów i leśnych niebezpiecnych odcinków? Jazda po cimku nie męczy kierowcy?

Ja mam relatywnie dobre zdanie o mojej trasie na tym odcinku ponieważ większość fragmentów to dwupasmówki i nie ma problemów z TIRami. Po otwarciu odcinka dwupasmowego wokoło Tryńca i objazdu Ziliny jest jeszcze lepiej. Oczywiście zatwardzenie w Cadcy to minus i zależy tu dużo od szczęścia, ale ten korek traktuję jako formę odpoczynku od pełnej koncentracji w czasie jazdy (15-20 minut na przewietrzenie wnętrza, zjedzenie czegoś mocniejszego i wyprostowanie kości - na ile pozwala ciągłe toczenie się do świateł)...
Odpowiedz
(07-10-2018, 19:50:20)Masodi napisał(a):
Cytat:Zupełnie niepotrzebne kombinacje z tymi Żorami, Cieszynem itp.
Sugeruję 2 alternatywy
- Zamiast A1 wschodnia obwodnica GOP (S1) i dalej S1/DK1 do Zwardonia; tam w zależności od pory dnia i korków D3 i do Ziliny albo Skalite-Oscadnica i wyjazd za Cadcą na trasę; skrót przez Oscadnicę podobno ma nowy asfalt [Obrazek: wink.png]
- jeśli jednak A1 to nie zjeżdżać i kontynuować czeską D1; UWAGA - nastawić nawigację na trasę do Bytcy (SK) na "bez opłat" i kosztem 10 minut ominąć płatny odcinek dogi 56 do Frydka; w Bytcy wjazd na słowacką D1

Dzięki Slavekk za podpowiedzi.
Na podstawie własnych przejazdów nie będę korzystał z S1/DK1 dopóki nie wybudują przynajmniej przedłużenia S1 z Tychów do BB. Za dużo tam przy nawet niedużym ruchu świateł i korków przy nich.

heh… przez A1 i Skoczów też jechałem i.... tegooo… pozostańmy przy swoich opiniach Wink
W każdym razie nawigacje (mój Tomtom i guglowe mapy) nie potwierdzają by się tamtędy sprawniej jechało.
O żadnej porze


Cytat:Bardzo fajnie brzmi wariant D1, Frydek do Bytcy. Dlatego tu mam kilka pytań. Gdzie na końcu A1 można jeszcze nalać za polskie pieniądze? Trzeba zjechać z autostrady?

Najdostatniejsza z ostatnich to pewnie Moya w Gorzyczkach  - ostatni zjazd na Gorzyce/Gorzyczki, Moya jest jakieś 400m od autostrady w kier Gorzyc.
Albo Uniwar na tym samym zjeździe.
Natomiast trochę wcześniej jest zjazd w Mszanie  na DW933 w kierunku Wodzisławia i tam po 400m jest fajna knajpa Chata Staropolska.
Polecam obiadek - pychota.
A po paliwo jeszcze z 1,5km dalej na Wodzisław do Orlenu...

Cytat:A ważniejsze: z tych kilkudziesięciu km od czeskiej D1 do słowackiej D1 w Butcy to drogi jednopasmowe? Jakie jest tam natężenie ruchu, porównując w drogą około Cadcy? Czy przeskok od Ostravy do Frydek to ciągłe skrzyżowania, światła i ograniczenie do 50km/h? Czy odcinek w pobliżu granicy CZ/SK jest pełe zakrętów i leśnych niebezpiecnych odcinków? Jazda po cimku nie męczy kierowcy?

tak, jednopasmowa
tak, są skrzyżowania i światła - to droga lokalna
Dalej za Frydkiem to jest droga krajowa.
Tak, są zakręty - to są góry, przełęcz graniczna CZ-SK ma ok 850m npm
Mnie nie męczy, wręcz przeciwnie - ożywia mnie po usypiającej autostradzie, ale każdy inaczej reaguje.

Cóż, mimo tych przeszkód nawigacja mi pokazuje że czas przelotu Częstochowa-Bytca(D1) jest taki sam dla wariantu przez Ostravę i przez Zwardoń
Jechałem np. w czasie niedzielnych powrotów z weekendu, ruch spory ale bez zatwardzeń, czas się zgadzał.

Cytat:Ja mam relatywnie dobre zdanie o mojej trasie na tym odcinku ponieważ większość fragmentów to dwupasmówki i nie ma problemów z TIRami. Po otwarciu odcinka dwupasmowego wokoło Tryńca i objazdu Ziliny jest jeszcze lepiej. Oczywiście zatwardzenie w Cadcy to minus i zależy tu dużo od szczęścia, ale ten korek traktuję jako formę odpoczynku od pełnej koncentracji w czasie jazdy (15-20 minut na przewietrzenie wnętrza, zjedzenie czegoś mocniejszego i wyprostowanie kości - na ile pozwala ciągłe toczenie się do świateł)...

No cóż, każdy inaczej jedzie.
Mnie korek zawsze podnosi ciśnienie i wolałbym nawet jechać dłużej niż stać w korku.
Do jedzenie zawsze wysiadam...Wink
Jeśli dwupasmówka jest dla ciebie priorytetem to po co skracasz na Komarno?
Przez Bratysławę byś miał dwupasmówkę cały czas... Big Grin
Odpowiedz
Dziękuję za wszystkie informacje.
Coś w tym jest że kierowcy różnie podchodzą do jeżdżenia długich tras, a dokłada się do tego również fakt z kim jedziemy w jednym samochodzie. Małe dzieci, choroby lokomocyjne, pogada, jazda nocą, itp mają wpływ na wybór trasy...
Slavekk, zachęciłeś aby spróbować wariant przez Frydek. Jeszcze muszę przemyśleć czy może w drodze powrotnej byśmy to spróbowali...
Odpowiedz
(08-10-2018, 09:00:24)Slavekk napisał(a): Najdostatniejsza z ostatnich to pewnie Moya w Gorzyczkach...  

Ehemmm...literówka - taka dostatnia to może ona nie jest Wink
Miało być - "najostatniejsza".
Odpowiedz
Tradycyjnie pobyt mija strasznie szybko i już mogę podzielić się kilkoma wrażeniami po pobycie...

Podróż tam: piątek po południu wszystkie wielkie korki (na prawdę kilku kilometrowe) wokół Cadcy i Ziliny były zawsze w odwrotnym kierunku do naszego. W Cadcy może 3 zmiany świateł czekaliśmy, czyli tyle co nic. Jeśli w tym samym czasie przyszło komuś jechać z Ziliny do Zvardonia to musiał chyba z dwie godziny doliczyć w tamtym momencie.
No południu Słowacji pierwszy raz przejechałem do Komarno przez Galanta - Sala - Kolarovo. Ciekawa alternatywa, może nie ma znaczącego zysku czasowego ale jest mniejsze natężenie ruchu. Myślę że w tej wersji ciężko spotkać Policje po drodze, a przez Nove Zamki prawie zawsze gdzieś stali.
Dalej na południe bez znaczących zmian (Horgosh2 - ok.1h czekania w sobote rano) oprócz jednego fajnego faktu w Serbii. Pierwszy raz jechałem autostradami w maksymalną dopuszczoną 130km/h. Zawsze było tu 120. A przy tradycyjnym dołożeniu 10km prędkości z góry to można Serbie wygodnie pokonać z normalną autostradową prędkością. Zasada ta nie dotyczy jednak odcinka cały czas remontowanego Nis-Kalotina.
Wjazd do BG (sobota po południu) zadziwiająco tłoczno, lewa kolejka, a i tak 1h czekania.
Podróż do Polski: sobota rano, dzień po ważnych imieninach Dimitra... w Kalotinie dramat cztery kolejki, łącznie prawie 2h na wjazd do SRB. Samochody czekające to po połowie Bułgarzy wracający na zachód do pracy i niemieckie rodziny wracające wiadomo skąd. Dodatkowo jakże wszyscy byli szczęśliwi gdy w pewnym momencie pod okienka zaczęli podjeżdżać motocykliści bez czekania w kolejce. Całą grupą, chyba z 30 motorów jechali do Serbii chyba na  jakiś zlot.
Po kilku godzinach na północy wybór padł na Backi Vinogradi. I tu wielkie zdziwko: żadnej kolejki, byliśmy czwartym samochodem. Po 15 minutach było po wszystkim. (oczywiście na pokładzie ok. 15l grozdowej i sliwowej oraz wielki baniak wina domowego - emocje były).
Północ Słowacji pojechaliśmy zgodnie z propozycją Slavekk'a, czyli w Bytcy na Frydek, potem bezwinietkowo do Ostravy na D1 i prosto do naszej A1. Tu znowu oceniam ten wariant jako ciekawy i wart rozpatrzenia. Ładne widoki górskie, lecz trudno uznać tą trasę jako znacząco szybszą od Zilina - Cadca - Cieszyn - Żory - A1. Na pewno byłaby ona szybsza w kierunku Polski takim dniu jak piątek gdy jechaliśmy do BG, ale to należy na bieżąco śledzić w aplikacjach.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Dojazd przez Ukrainę - informacje i pytania dot. trasy Wawo 126 44,140 21-10-2018, 12:06:10
Ostatni post: teresa
  Samolotem do Bułgarii - informacje ogólne, ceny biletów, dojazd z lotniska myszabe 693 216,796 10-10-2018, 12:11:32
Ostatni post: grzechodg
  Dojazd przez Rumunię - informacje i pytania dot. trasy [2018] dżek 384 44,849 30-08-2018, 10:02:08
Ostatni post: gregorex
  Winietki i opłaty na trasie 2018 Wawo 539 159,152 08-08-2018, 12:18:11
Ostatni post: bateniki
  Stacje paliwowe - ceny, jakość, dostępność paliw, płatności, aktualne informacje Wawo 382 95,810 03-08-2018, 18:41:40
Ostatni post: kalachol
  Przejścia graniczne - ogólne informacje, czas oczekiwania Wawo 547 168,966 18-07-2018, 20:16:25
Ostatni post: bzyq_74
  Informacje dojazdowe (wyposażenie samochodu, ograniczenia prędkości, itp) dżek 117 34,980 27-06-2018, 14:23:26
Ostatni post: tomeks
  Czym zamierzasz dostać się do Bułgarii w 2018? dżek 22 3,726 12-06-2018, 12:06:53
Ostatni post: marecki
  Dojazd przez Rumunię - informacje i pytania dot. trasy [2017] Wawo 692 123,906 13-02-2018, 09:01:55
Ostatni post: dzin78
  Dojazd przez Serbię - informacje i pytania dot. trasy [2017] Wawo 301 53,996 18-01-2018, 12:29:08
Ostatni post: Slavekk

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości