(10-04-2019,08:02:24)bateniki napisał(a): Sens byl taki że poruszanie sie na chwile z O km/h kompensuje ta nadwiżka.Także róbce postój na autostradzie
Ja bym nie ufał takiej metodzie, przynajmniej dla Serbii.
Przez Serbię jechałem gdy ten system był instalowany, pewnie jeszcze nie działał.
W każdym razie moja nawigacja nie tylko pokazywała mi ostrzeżenie o pomiarze średniej, ale też za każdym razem kiedy zjeżdżałem na autostradowy parking pokazywała opuszczenie strefy pomiaru i potem powrót do strefy pomiaru.
Ja z tego bym wyciągnął wniosek, że postój na parkingu nie wlicza się do średniej.
Sam bym chętnie przeczytał jakieś serbski artykuł, jak to naprawdę u nich działa.
(11-04-2019,08:53:59)igi123 napisał(a): https://youtu.be/TT3W8-4wNnc
Powyżej zasada działania odcinkowego pomiaru prędkości. W naszym kraju gitd wybiera takie odcinki drogi żeby nie można było się zatrzymywać na poboczu np.[emoji850]
po 1. ten opis niczego nie opisuje.
po 2. to (chyba?) nieprawda, że GITD tak wybiera. Pamiętam, że gdzieś na DK 74 koło Kielc jest taki odcinek. Nie tylko nie brakuje miejsc gdzie by się można zatrzymać, ale też w połowie odcinka (Radlin) można drogę opuścić bez pomiaru. Takoż jadąc w przeciwnym kierunku (Radlin-Kielce) w ogóle nie jesteśmy mierzeni bo bramki początkowe są gdzie indziej.
po 3. W Polsce nigdzie na autostradzie nie ma takiego pomiaru a na autostradzie się to robi inaczej, więc filmik z Polski niewiele daje w Serbii.
Nawigacje Tomtom dobrze obsługują odcinki z pomiarem średniej - pokazują średnią własną, początek i koniec pomiaru, ostrzegają o przekroczeniu itd.